Volvo se aliază cu Waabi, un startup AI canadian, pentru a lansa în acest an camioane care se conduc singure

Startup-ul de camioane autonome Waabi se aliază cu Volvo Autonomous Solutions pentru a dezvolta și implementa împreună tehnologii pentru camioane autonome. Această colaborare marchează un pas important pentru Waabi în drumul spre lansarea comercială. Acesta este al doilea parteneriat al Volvo pentru dezvoltarea de camioane autonome împreună cu un startup. În mai 2024, Volvo a […]

Startup-ul de camioane autonome Waabi se aliază cu Volvo Autonomous Solutions pentru a dezvolta și implementa împreună tehnologii pentru camioane autonome. Această colaborare marchează un pas important pentru Waabi în drumul spre lansarea comercială.


Acesta este al doilea parteneriat al Volvo pentru dezvoltarea de camioane autonome împreună cu un startup. În mai 2024, Volvo a colaborat cu Aurora Innovation pentru a prezenta camionul autonom Volvo VNL. Waabi va folosi același model de camion, dar va fi echipat cu tehnologia proprie, inclusiv senzori, sisteme de calcul și software-ul Waabi Driver.


Raquel Urtasun, fondatoarea și CEO-ul Waabi, a declarat pentru TechCrunch: „Avem acum tot ce ne trebuie pentru a ne extinde produsul. Avem tehnologia AV 2.0 de ultimă generație, o abordare mult mai eficientă din punct de vedere al capitalului și o cale mult mai rapidă spre piață”.


Planuri de lansare


Waabi intenționează să lanseze teste comerciale cu camioanele Volvo în Texas în următoarele luni. O demonstrație a produsului fără șofer pe drumuri publice este planificată pentru sfârșitul anului 2025.


O lansare comercială complet autonomă va urma la scurt timp după aceea, iar serviciul va opera direct între depozitele clienților, potrivit lui Urtasun.


Tehnologia Waabi


Urtasun susține că a construit modele de inteligență artificială capabile să gândească precum un om, ceea ce accelerează implementarea comercială și face sistemul mai eficient în general.


Waabi s-a bazat pe tehnologia sa de simulare nu doar pentru a testa și antrena tehnologia de conducere autonomă, ci și pentru a ajuta la proiectarea camioanelor pentru integrarea cu producătorii de echipamente originale.


Parteneriatul cu Volvo


Colaborarea cu Volvo se bazează pe investiția strategică a producătorului auto în startup acum doi ani, prin intermediul diviziei sale de capital de risc, Volvo Group Venture Capital. Volvo a participat ulterior la runda de finanțare de 200 de milioane de dolari a Waabi.


Volvo va construi camioane pentru Waabi la fabrica sa din Virginia. Urtasun a declarat că primele „câteva” vor ieși de pe linia de asamblare în 2025, estimând un interval de doi-trei ani pentru a ajunge la o producție la scară largă.


Urtasun a subliniat că eficiența investirii capitalului va fi „absolut necesară” pentru a avea succes în această industrie. Ea afirmă că abordarea „AI-first” a Waabi înseamnă că nevoile de capital ale startup-ului pentru a ajunge la o lansare de vehicule fără șofer vor fi „o fracțiune minusculă din ce se vede în industrie astăzi”.


Conform datelor PitchBook, Waabi a strâns până acum 282 de milioane de dolari, iar Urtasun spune că startup-ul are suficiente fonduri.


Concurența


Principalii concurenți ai Waabi, Aurora și Kodiak, au strâns 3,46 miliarde de dolari, respectiv 243 de milioane de dolari. Aurora planifică să lanseze o operațiune comercială de transport rutier fără șofer până în aprilie, iar Kodiak a livrat luna trecută primele sale camioane autonome unui partener comercial care le va folosi pentru operațiuni off-road.


„2025 este anul transportului rutier, e o situație de totul sau nimic”, a mai declarat Urtasun. „Cred că va exista potențial pentru consolidarea business-ului”.


Viitorul Waabi


Întrebată dacă Waabi ia în considerare o fuziune sau o achiziție, Urtasun a răspuns: „Absolut nu. Transportul rutier este doar începutul. Vom face mult mai mult decât doar transport rutier. Ne gândim la taxiuri robot, la soluții de robotică pentru depozite. Am planuri extrem de mari pentru companie și vom rămâne o companie complet independentă”.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *